Sinivalkoiset suomalaiset

Edellisessä blogitekstissä Paavo Nurmi Festivalin operatiivinen johtaja Veera Sahlberg kertoi Paavo Nurmen ja SEO:n tarinan punoutumisesta toisiinsa. Kaksi vahvaa suomalaista, ”The Flying Finns”, joilla on takanaan pitkä historia ja nykyään matka jatkuu yhdessä muuttuvassa maailmassa. SEO:n ja Paavo Nurmi Gamesin yhteistyö alkoi vuoden 2020 kilpailusta. Kaksi vuotta on menty poikkeusoloissa koronan takia, mutta siitä huolimatta on ollut vahva usko yhdessä tekemiseen. Jos ensimmäinen vuosi meni keskittyessä pelkästään kilpailupäivän näkyvyyselementteihin, niin lähes kolme vuotta myöhemmin SEO x PNG on läpi vuoden näkyvä yhteistyö, mikä huipentuu kerran vuodessa kansainväliseen Paavo Nurmi Games-yleisurheilukilpailuun.

Nykyaikana kuluttajat ovat valveutuneempia kuin aiemmin ja ostopäätöksiin vaikuttavat yhä enemmän vastuullisuus sekä arvomaailman kohtaaminen yrityksen kanssa. Lisäksi halutaan kokea samaistumista vaikuttajaan tai yhteisöön. Kuluttajien muuttuvan ajatusmaailman myötä yritysten ja tapahtumien on myös pystyttävä uusiutumaan. Enää ei riitä pelkkä yrityksen logomainos urheilukentän laidalla, vaan on pystyttävä rakentamaan jotain sellaista, mihin kuluttaja voi samaistua ja kokea yhteisöllisyyttä. SEO haluaa olla mukana tarjoamassa liikunnan ja huippu-urheilun iloa, joiden kautta monet suomalaiset kokevat yhteisöllisyyttä ja voivat siten samaistua SEO:n arvomaailmaan. Paavo Nurmi Games on valikoitunut SEO:n pitkäaikaiseksi yhteistyökumppaniksi, koska olemme kaksi suomalaista, joilla on vahva tahto uusiutua.

Kevään 2022 aikana SEO:n ja Paavo Nurmi Gamesin yhteistyö on näkynyt paljon sosiaalisen median puolella. PNG tutustui keväällä SEO:n Energiaa-tiimin urheilijoihin Kristiina Mäkelään, Henry Manniin ja Satu Mäkelä-Nummelaan Kosken SEO:lla, missä kuvattiin ”Päiväni SEO-kauppiaana”-video. Energiaa-urheilijat ja PNG-tiimi pääsivät näkemään, mistä suomalaisen, paikallisen, yrittäjävetoisen ja uusiutuvan SEO:n kauppiaiden arki näyttää. Urheilumaailmaan löydettiin useampi yhtäläinen tekijä, suomalaisella sisulla ja tehokkaalla tiimityöskentelyllä pääsee pitkälle!

Sosiaalisen median sisällöntuotannon lisäksi SEO osallistui 30.5. järjestettyyn PNG hyväntekeväisyyspäivään. PNG hyväntekeväisyyspäivässä kasattiin 1000 terveyskassia Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän diakoniayksiköiden ruoka-apuun. Tuotteet oli lahjoittanut yksi PNG:n pääyhteistyökumppaneista, Orkla Care. 1000 kassia kasattiin urheilijoiden, PNG-tiimin ja SEO:n edustuksen voimin. Paikalla oli kotimaisia urheilun kärkinimiä, kuten mm. moukarinheittäjä Silja Kosonen, pituushyppääjä Taika Koilahti ja juoksija Oskari Mörö. Hyväntekeväisyyskampanjoiden lisäksi PNG on kehittänyt myös lapsille suunnattua ohjelmaa. PNG koulukiertueen lisäksi 11.6. järjestettiin lapsille oma Paavo Sporttipäivä, jossa lapset pääsivät ilmaiseksi kokeilemaan erilaisia aktiviteetteja, kuten SEO-polkuautorataa!

Tänään, 14.6., on viimein pääpäivä eli Paavo Nurmi Games-kilpailu kovemmalla urheilijakattauksella kuin koskaan aiemmin! Urheilujuhlan tunnelma on huipussaan, kun kahden koronavuoden kilpailun jälkeen tapahtuma voidaan viimein järjestää täydelle yleisölle ilman yleisörajoituksia! Meillä SEOlaisilla on vielä erityisen jännät paikat, kun Energiaa-tiimiläisistä sekä Kristiina Mäkelä että Henry Manni ovat paikan päällä kilpailemassa.

Urheilun iloa kesään!

Johanna Silén
Markkinointi- ja kehitysvastaava