SEO:n henkilökuntaa myyntinäyttelyssä. Vasemmalta oikealle Johanna Silén, Johanna Turunen, Juha Tikka ja Tuomas Puronen.
Tampereella Scandic Rosendahlissa järjestettiin alan yhteiset huoltoasemapäivät 21.-22.10.2021. Tapahtuman järjestämisestä vastasivat SEO:n lisäksi Liikennepalvelukauppiaat ry (SBL), St1 kauppiaat, Neste kauppiaat ja Teboil kauppiaat. Kaksipäiväiseen tapahtumaan osallistui yli 400 henkilöä, mikä on tähän mennessä uusi kävijäennätys!
Alan yhteisillä huoltoasemapäivillä järjestettiin ensimmäistä kertaa huoltoasema-alan huippuseminaari, jossa jokainen luennoitsija edusti oman aiheensa parasta tietämystä Suomessa. Seminaarissa pääsimme tutustumaan rakennusvalvonnan, ympäristönsuojelun, pelastustoimen, lainsäädännön ja muiden säädösten, standardoinnin sekä yleensä koko polttoainemarkkinoiden tulevaisuuden näkymien uusimpiin käänteisiin. Seminaarissa oli vahvasti keskiössä alan murros ja miten sekä millaisia tulevaisuuden polttoaineita huoltoasemilla tulisi jatkossa olla tarjolla. Uusiutuvat polttoaineet mielletään usein pelkästään sähköautoihin, koska ne saavat eniten valtamedioissa palstatilaa, mutta yhtä lailla huomiota ansaitsevat muutkin uusiutuvat polttoaineet, kuten esimerkiksi biokaasu, vety ja biodiesel. Seminaarin aikana fokus oli vahvasti tulevaisuudessa, mutta viimeisessä paneelikeskustelussa SEO:n, Nesteen, St1:n, Teboilin, ABC:n ja Liikennepalvelukauppiaiden johtajat nostivat esille sen faktan, että fossiilisia polttoaineita tarvitaan vielä pitkään. Autokanta on Suomessa keskimäärin 12 vuotta vanha ja autokannan päivittyminen on hidasta. Uusiutuvista ja fossiilisista polttoaineista puhuttaessa on muistettava myös kuluttajien tarpeet ja halut. SEO:n toimitusjohtaja Arto Viljanen kiteytti asian hyvin: ”Vastuullista toimintaa on harjoittaa fossiilisten polttoaineiden jakelua suomalaisilla haja-asutusalueilla, joiden asukkailla on välttämätön pakko käyttää sitä.”
Seminaaripäivän jälkeen oli vuorossa kauppiaskokoukset, joista matka jatkui perinteikkääseen myyntinäyttelyyn, jossa kauppiaille tuotteita ja palveluita esitteli yhteensä 48 näytteilleasettajaa. Myyntinäyttelyssä vallitsi iloinen puheensorina ja kauppaa tehtiin vauhdilla. Monilla ständeillä väkeä riitti aina jonoksi asti. Palaute kauppiailta ja kumppaneilta oli positiivista, tätä oli odotettu!
Näyttelyn jälkeen oli aika kaivaa esiin sisäiset James Bondit ja Moneypennyt, kun iltajuhlaa juhlittiin Casino Royalen salaperäisessä maailmassa. Illallisen aikana taikuri Luttinen viihdytti juhlakansaa pöydissä, jonka jälkeen oli näyttävän loppushown vuoro. Luttisen esiintymisen jälkeen illan juontaja Oskari Palomäki pyysi Jukka ”Taisto” Tammen lavalle suorittamaan huikeaa jääkiekon MM-kisojen VIP-arvontaa. James Bondin ja Moneypennyn avustuksella Jukka arpoi MM-kotikisoihin pääsevän onnekkaan kauppiaan. Arvonnan jälkeen kauppiaat ja yhteistyökumppanit pääsivät ottamaan mittaa toisistaan ruletin sekä Black Jackin parissa. Lisäksi Rock & Rolls Coverbandin upeasta esiintymisestä!
Arvontoja suorittamassa Oskari Palomäki, Jari Salonen ja Johanna Silén
Rock and Rolls Coverband
SEO:n team Johannat eli Johanna Silén ja Johanna Turunen sekä SEO:n hallituksen puheenjohtaja Kari Karhumäki.
SEO:n omat kauppiaspäivät sulautuivat tänä vuonna osaksi alan yhteisiä huoltoasemapäiviä. Tapahtuman järjestämisen lisäksi SEO oli vahvasti esillä myös näytteilleasettajana. SEO-kauppiailta tuli tapahtuman yhdistymisestä positiivista palautetta. Oli mukavaa päästä verkostoitumaan muiden ketjujen kauppiaiden kanssa. Ison muutospaineen alla yhdessä tekemisessä on voimaa!
Johanna Silén
Markkinointiviestintä- ja kehitysvastaava
Kuvat: Matias Ahonen