TOIMITUSJOHTAJAN ROAD TRIP: VIIDES ETAPPI

Viikot vierivät ja saavuttaakseni tavoitteeni on toimarin taas aika hypätä tien päälle. Kevät on tullut hurjaa vauhtia ja tällä viikolla varmasti hätyytellään jo aika kesäisiä lämpöasteita, minkä seurauksena on myös mukavaa lähteä jatkamaan road trippiäni. Tähän mennessä asemavierailuja on kertynyt 75 ja tämän reissun jälkeen pääsen jo lähelle 100 asemavierailua. Tällä kertaa matkani suuntautuu Kymenlaaksoon, Etelä-Karjalaan ja Etelä-Savoon.

Road trippini ja asemavierailujeni tarkoituksena on saada kauppiailtamme ja asiakkailtamme monipuolista palautetta, jotta voimme kehittää palvelujamme jatkossa vieläkin paremmaksi. Perinteisempien kyselyiden lisäksi olen myös halunnut kokeilla uusia keinoja tutkia niin SEO:n imagoa kuin arvojemme näkyvyyttä. Edellisellä road tripillä minulla oli mukana matkassani muutama asiantuntija tekemässä mystery shoppingia asemilla. Minun tavatessani kauppiaita nämä asiantuntijat esiintyivät asiakkaina. Menimme asemalle aina eri aikaa sisälle, emmekä olleet tuntevinamme, jotta emme paljastuisi. Heidän tehtävänään oli asiakkaan näkökulmasta tarkkailla SEO:n imagoa, mutta ennen kaikkea minua kiinnosti kuinka määrittelemämme tavoitearvot eli suomalainen, yrittäjävetoinen, paikallinen ja uusiutuva toteutuu käytännössä.

Arvoista suomalainen, yrittäjävetoinen ja paikallinen ovat juurtuneet SEO:n virallisista arvoista hyvin toimintaamme ohjaaviksi käyttöarvoiksi. Tuorein arvomme eli uusiutuva on huomattavasti haasteellisempi arvo toteuttaa, mutta uskon senkin hiljalleen muuttuvan tavoitearvosta käyttöarvoksi esimerkiksi palveluita monipuolistamalla.