SEO pallo120

SEO-blogi

Ajatuksia suomalaisen huoltamotoiminnan sisältä ja ulkoa.

SEO - UPEI:n täysjäsen

SEO:n yksi pääperiaatteista on, että päätöksentekomme ja toimintamme nojaavat arvoihimme. Suomalaisuuden, paikallisuuden ja yrittäjävetoisuuden ohella pyrimme miettimään toimintaamme myös siitä näkökulmasta, kuinka voimme uusiutua ja vastata paremmin toimialamme murroksen aiheuttamaan muutospaineeseen. Polttoainemarkkinoiden muutoksen seurauksena on yhä tärkeämpää pitää silmät auki Euroopan suuntaan. Tämän seurauksena SEO on hakenut ja hyväksytty UPEI:n täysjäseneksi tammikuussa 2018.

UPEI on vuonna 1962 perustettu Euroopan itsenäisten polttoainetoimittajien ryhmä. UPEI:hin kuuluu 18 jäsentä 17:sta eri maasta. UPEI:n jäsenten polttoaineiden myynti kattaa yli kolmanneksen kaikesta Euroopan polttoainemyynnistä. Itsenäinen toiminta mahdollistaa nopean reagoinnin ja muutokset kriisitilanteissa, mikä on erinomainen mahdollisuus jatkuvan muutoksen alla elettäessä.

UPEI:n agenda on kaksitahoinen: ensinnäkin se pyrkii vaikuttamaan yksityisten toimittajien edut huomioon ottavalla tavalla tulevissa lainsäädäntöhankkeissa EU:n komissiossa ja Euroopan Parlamentissa. Toinen painopiste on jäsenten keskinäinen yhteistyö polttoainekauppaan kuuluvissa asioissa sekä asemien rakentamisessa ja huoltamisessa (esim. säiliöt, mittarit yms.). UPEI:n myötä SEO on paremmin ajan tasalla, kun Euroopassa käytävä keskustelu ja painotukset tulevat nopeammin kauppiaiden kannaltakin valmiiksi pureskeltuna tietoomme. Luonnollisesti tietoa on seulottava SEO:ssa, jotta osaamme reagoida oikeisiin asioihin. 

377 osumaa
0 kommenttia

KUULUMISIA ROAD TRIPILTÄ!

Juhannusviikon maanantaina oli jälleen toimarin aika suunnata road tripille ja kääntää auton nokka kohti pohjoista. Aamun klo 4.00 startti vaati kahvikupin, jos toisenkin. Jotta auton rattiin hyppäsi varmasti virkeä toimari, piti matkalle ottaa mukaan vielä luotto SEO-termosmuki täynnä SEO-kahvia. Heti aamusta siis SEO-henki käyntiin. Kello 5.00 olinkin jo Kuhmalahden asemalla ja klo 6.00 Ruovedellä. Näiden asemien jälkeen matka jatkui Pohjanmaan ja Perämeren pohjukan kautta Länsi-Lappiin Pelloon, jonne saavuin klo 20.00. Matkan varrelle mahtui mm. vierailut Vetelissä, Tervajoella, Teerijärvellä, Lehmäjoella, Iissä, Keminmaalla ja Torniossa. Tiistaina kartoitimme Länsi-Lappia yhdessä kauppiaiden Reijo ja Mika Mäen kanssa. Tutustuimme Pellon, Ylläsjärven ja Sieppijärven SEO-asemiin. Koko päivän kestäneelle paluumatkalle keskiviikkona kohti Hattulaa lähdin klo 9.00 ja matkalle mahtui myös useampi asemavierailu. Kävin mm. Ala-Temmeksessä, Tyrnävällä, Paavolassa, Rantsilassa ja Pyhäsalmella. Tällä reissulla asemavierailuja kertyi 25 kappaletta – kokonaismäärä on jo 128 asemavierailua. Heinäkuun viimeisellä viikolla road trip jatkuu edelleen pohjoisessa ja tällä kertaa suuntana on Jäämeri.

Tälläkin kertaa road trip jätti minulle hyvät fiilikset, että toimintamme kehittyy oikeaan suuntaan ja yhdessä tekemällä pääsemme vielä pitkälle! On hyvä huomioida, että perinteisempien palvelujen lisäksi kauppiaillamme ja heidän työntekijöillään on paljon tietämystä oman alueensa matkailu-, virkistys- ja harrastustoiminnasta, joten heiltä kannattaa kysellä vinkkejä esimerkiksi parhaista kalavesistä tai vaellusreiteistä. Toinen minua ilahduttanut asia oli huomio siitä, että verkostomme on tiheä pohjoisessa, vaikka etäisyydet toki ovat pitkiä. Positiivinen asia oli myös, että teiden kuntoa on ryhdytty parantamaan. Edelleen voi kuitenkin sanoa, että sillä saralla töitä riittää.

Road tripin tunnelmien myötä haluan toivottaa kaikille kauppiaillemme, asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme hyvää kesää! Muistakaa ajaa varovasti ja poiketa SEO-asemilla!
 

653 osumaa
0 kommenttia

Tervehdys beach volley parista!

Olemme Oona Ojala (-01) ja Emma Tenhunen (-99) Jyväskylästä. Pelaamme beach volleyta ja kilpailemme aikuisten SM-kiertueella. Meillä molemmilla on vahva lentopallo- ja beach volley-tausta ja aloitimme pelaamaan aikuisten kiertueella yhdessä viime kesänä. On suuri kunnia saada SEO yhteistyökumppaniksi tänä vuonna.

Kilpailukaudelle olemme aloittaneet valmistautumisen helmikuussa Jyväskylään avatussa beach volley sisähallissa, Beach&Jump Parkissa. Kehittymisen kannalta on suuri etu, että pääsemme treenaamaan beach volleyta ympäri vuoden. Valmentajanamme toimii kansainvälisesti kaksoissiskonsa kanssa menestynyt beach volley pelaaja Emilia Nyström.

Huhti-toukokuussa kilpailukauteen valmistautuminen on pääosin tapahtunut ulkomailla. Huhtikuun lopussa olimme viikon mittaisella leirillä Kyproksella, jossa valmentajanamme toimi Emilian sisko Erika Nyström, sekä muita kyproslaisia huippuvalmentajia. Pääsimme treenaamaan ja pelaamaan kyproksen lupaavimpien parien kanssa. Leirillä menimme paljon eteenpäin pelillisesti hyvän valmennuksen ja kovan treenimäärän ansiosta.

Toukokuun alussa olimme viikon mittaisella leirillä Turkissa ja siellä valmentajanamme toimi Suomen juniorien maajoukkuevalmentaja Toni Vahela. Treeniseurana meillä oli Nette Tuominen sekä Ida Sinisalo, jotka jatkoivat leiriltä pelaamaan aikuisten World Tourille. Leiri oli hyvin tärkeä kesän kannalta, sillä kuumaan pelisäähän kestää hetki tottua. Vahelan opeissa pelaamisemme meni taas paljon eteenpäin ja toi varmuutta kesän pelejä varten.

Turkin leirin jälkeen pääsimme myös edustamaan Suomea aikuisten Pohjois-Euroopan alueen Nevza-turnaukseen. Turnauksesta saimme paljon arvokasta kokemusta ja jo muutaman erävoitonkin. Tavoitteemme tulevalle kaudelle onkin päästä yhä useammin edustamaan Suomea kansainvälisiin nuorten ja aikuisten kisoihin, sekä päästä mukaan aikuisten SM-finaaliturnaukseen ja edelleen viedä omaa peliä eteenpäin.

Yhteistyö SEOn kanssa auttaa valmistautumisessa kohti tärkeitä tavoitteita. Kiitos tuesta.

Oona ja Emma
 

1156 osumaa
0 kommenttia

TOIMITUSJOHTAJAN ROAD TRIP: VIIDES ETAPPI

 Viikot vierivät ja saavuttaakseni tavoitteeni on toimarin taas aika hypätä tien päälle. Kevät on tullut hurjaa vauhtia ja tällä viikolla varmasti hätyytellään jo aika kesäisiä lämpöasteita, minkä seurauksena on myös mukavaa lähteä jatkamaan road trippiäni. Tähän mennessä asemavierailuja on kertynyt 75 ja tämän reissun jälkeen pääsen jo lähelle 100 asemavierailua. Tällä kertaa matkani suuntautuu Kymenlaaksoon, Etelä-Karjalaan ja Etelä-Savoon.

Road trippini ja asemavierailujeni tarkoituksena on saada kauppiailtamme ja asiakkailtamme monipuolista palautetta, jotta voimme kehittää palvelujamme jatkossa vieläkin paremmaksi. Perinteisempien kyselyiden lisäksi olen myös halunnut kokeilla uusia keinoja tutkia niin SEO:n imagoa kuin arvojemme näkyvyyttä. Edellisellä road tripillä minulla oli mukana matkassani muutama asiantuntija tekemässä mystery shoppingia asemilla. Minun tavatessani kauppiaita nämä asiantuntijat esiintyivät asiakkaina. Menimme asemalle aina eri aikaa sisälle, emmekä olleet tuntevinamme, jotta emme paljastuisi. Heidän tehtävänään oli asiakkaan näkökulmasta tarkkailla SEO:n imagoa, mutta ennen kaikkea minua kiinnosti kuinka määrittelemämme tavoitearvot eli suomalainen, yrittäjävetoinen, paikallinen ja uusiutuva toteutuu käytännössä.

Arvoista suomalainen, yrittäjävetoinen ja paikallinen ovat juurtuneet SEO:n virallisista arvoista hyvin toimintaamme ohjaaviksi käyttöarvoiksi. Tuorein arvomme eli uusiutuva on huomattavasti haasteellisempi arvo toteuttaa, mutta uskon senkin hiljalleen muuttuvan tavoitearvosta käyttöarvoksi esimerkiksi palveluita monipuolistamalla. 

614 osumaa
0 kommenttia

TOIMITUSJOHTAJAN ROAD TRIP: NELJÄS ETAPPI

SEO:n juhlavuotta on eletty jo reilu neljäsosa, joten myös toimitusjohtajan on jälleen aika poistua toimistolta tien päälle ja startata toimarin road tripin neljäs etappi. Tavoitteenani on tämän SEO:n 40 -vuotisjuhlavuoden aikana kiertää lähes kaikki SEO -asemat. Uskon pääseväni helposti tähän tavoitteeseen, koska olen jo kolmen ensimmäisen road tripin aikana vieraillut 54:llä asemallamme. Tällä kertaa suuntaan kohti pohjoista, aina Enontekiön Leppäjärvelle asti. Vaikka etelässäkin on vielä lunta ja keväästä ei ole täten tietoakaan, niin mikään ei kyllä voita pohjoisen upeita keväthankia.


Kolmen ensimmäisen road tripin ja yhden mini tourin jälkeen saamani palaute on ollut hyvää, mikä motivoi minua suuresti. Mielestäni on upeaa käydä monipuolisia ja kehittäviä keskusteluja kauppiaiden kanssa SEO:n kehittämiseksi tulevaisuudessa vielä paremmaksi. Matkallani on kauppiasnäkökulman lisäksi myös toinen erittäin tärkeä näkökulma eli kuluttajat. Minusta on ollut todella tärkeää päästä tapaamaan eri asemiemme asiakaskuntaa ja kysellä heidän näkemyksiään SEO:sta. Toisille SEO on kylän ainoa palvelukeskus, toisille se on pidemmän automatkan taukopaikka tai tankkauspaikka. Jokainen kuluttaja näkee SEO:n hieman eri tavoin, mikä edellyttää meiltä SEOlaisilta kykyä omaksua kuluttajien muuttuvat ja monipuoliset tarpeet. Pelkkä omaksuminen ei kuitenkaan riitä, vaan meidän on samalla kehitettävä toimintaamme vastaamaan kuluttajien tarpeita. Mielestäni toimarin road trip on ollut tähän mennessä loistava keino päästä yhdistämään kauppiaiden ja kuluttajien tapaaminen samanaikaisesti. Keskiviikkoaamuna klo 6.00 Hattulasta startannut matkani on taas odotuksia täynnä!
 

762 osumaa
1 kommentti

TOIMITUSJOHTAJAN ROAD TRIP: KOLMAS ETAPPI

 Toimitusjohtajan on jälleen aika hypätä tien päälle ja aloittaa road tripin kolmas etappi. Tämä kolmas etappini suuntautuu 13.3.-14.3. Keski-Suomeen ja Savoon. Olen kahden edellisen road tripin aikana käynyt 25:llä asemallamme ja tavoitteenani on käydä tämän SEO:n 40-vuotisjuhlavuoden aikana lähes kaikilla SEO-asemilla.

Road trippini tarkoituksena on tutustua kauppiaiden johdolla heidän pyörittämiensä asemien arkeen ja tämän seurauksena kehittää SEO:n toimintaa yhdessä heidän kanssa niin ketju- kuin asematasolla. Alamme ollessa jatkuvien muutospaineiden alla meidän on vedettävä yhä tiukemmin yhtä köyttä ja nostatettava SEO-henkeä vieläkin korkeammalle. Yhdistämällä ideamme, arvomme ja periaatteemme meillä on mahdollisuus kasvattaa toimintaamme aivan uusiin volyymeihin!

311 osumaa
0 kommenttia

SÄHKÖAUTOT SUOMEN PAKKASISSA?

Viime viikkoina on ollut todellinen sähköautojen mediatulva. Automerkki toisensa perään on ilmoittanut lopettavansa dieselautojen valmistamisen aikavälillä 2020-2025 ja keskittyvänsä sähköautojen kehittämiseen. Uhka dieselautojen valmistuksen lopettamisesta on saanut myös kuluttajat varpailleen. Esimerkiksi Iso-Britanniassa dieselautojen myynti on laskenut reilusti ja Saksassa on jopa säädetty, että kaupungit voivat kieltää dieselautot.

Tälle mediamyllylle en voi muuta kuin pyöritellä päätäni. Mediassa on maalattu sähköautoista todella ruusuinen kuva uskottelemalla, että autokannan muuttaminen sähköautoiksi ja latauspisteverkoston rakentaminen on yksinkertaista. Todellisuus on kuitenkin kaikkea muuta. Kattavan latausverkoston rakentaminen ei ole yksinkertainen asia. Enää ei riitä 2-4 tankkauspistoolia, vaan nyt pitäisi olla ainakin 10 latauspistettä per asema, jotta kaikki asiakkaat pystyisivät kahvi- tai ruokatauon kuluessa lataamaan autonsa. Sähkön tuottaminen on toinen haaste, jonka mukana nousevat eettiset kysymykset. Suomessa ehkä pystyisimme tuottamaan tulevaisuudessa sähkön täysin uusiutuvia energiavaroja käyttäen, mutta siitä huolimatta maailmassa olisi edelleen paljon maita, joiden sähköntuotanto tapahtuisi käyttämällä fossiilisia polttoaineita.

Tällä viikolla kotonani Hattulassa lämpömittarin näyttäessä 30 astetta pakkasta hyppäsin tyytyväisenä dieselautooni, joka ilman webastoa ja lämmitysjohtoa lähti käyntiin kuin palmun alta.
Mitenköhän olisi ollut sähköauton laita? Luulen että tälläkin toimitusjohtajalla olisi hymy hyytynyt ja päässyt muutama ärräpää. Toistaiseksi oma luottamukseni on vielä diesel- ja bensa-autojen puolella. Avoimin mielin seuraan sähköautojen kehityskulkua. 

1637 osumaa
0 kommenttia

TOIMITUSJOHTAJAN ROAD TRIPIN TOINEN ETAPPI

SEO:n 40 -vuotisjuhlavuosi on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin. Kauppiaiden asemillaan järjestämä juhlakiertue aloitettiin tammikuun loppupuolella ja se jatkuu aina viikolle 40 asti, jolloin 17.11. kaikki huipentuu SEO:n virallisena syntymäpäivänä pidettäviin kauppiaspäiviin ja huikeaan iltajuhlaan. Tällä viikolla lanseerasimme myös yhden meidän juhlavuoden merkittävimmistä jutuista eli 40 tarinaa -juttusarjan, jossa perehdymme SEO:n vaiheisiin eri vuosikymmenillä. Viikoittain ilmestyy aina yksi uusi tarina, joten nyt viimeistään kannattaa laittaa SEO:n facebook -sivut seurantaan! Lisäksi SEO:n huikea juhlavuoden arvonta on avattu ja pääpalkinto on 1000 litraa polttoainetta. Arvontaan voi osallistua nettisivuillamme aina tämän vuoden marraskuuhun asti.

Juhlavuoden pyöriessä vauhdilla on myös toimarin aika uhmata kiristyviä pakkasia ja suunnata toimitusjohtajan road tripin toiselle etapille. Toinen matkani suuntautuu 26.2-27.2. Pirkanmaalle, Satakuntaan ja Varsinais-Suomeen. Tapaan matkani aikana kauppiaitamme, mutta samalla toivon tapaavani paljon asiakaskuntaamme. Asemavierailujen lisäksi teen myös tutustumismatkan Poriin, jossa tutustun tytäryhtiöidemme terminaalitoimintaan.

314 osumaa
0 kommenttia

SEO:LLE SUOMEN AVAINLIPPU -MERKKI!

SEO:lle suomalaisuus on arvo, joka on kulkenut mukanamme 40 vuoden ajan ja jota saamme edelleen ylpeänä pitää yhtenä arvoistamme. Matkan varrella muut arvomme ovat muuttaneet muotoaan ja nykyään suomalaisuuden rinnalla kulkee paikallisuus, yrittäjävetoisuus ja viimeisimpänä mukaan tullut uusiutuva. Meillä SEO:lla arvojen roolin merkitys kasvaa vuosi vuodelta, koska kuluttajat ovat yhä tietoisempia ja täten yhä enemmän ostopäätökset perustuvat muuhun kuin pelkästään hintaan. Ostopäätökset pohjautuvat enenemässä määrin brändiuskollisuuteen, muiden asiakkaiden suosituksiin ja ennen kaikkea yrityksen arvopohjaiseen imagoon.

Meille SEO:lla on tärkeää, että arvomme edustavat toimintaamme ja perinteitämme, mutta meidän tulee myös olla avoimia muutokselle. Voidaksemme kasvattaa asiantuntija-asemaamme on meidän pystyttävä omaksumaan ja sopeutumaan uusiin trendeihin, jotka parhaimmillaan muokkaavat koko toimialaamme uuteen suuntaan. Tärkeintä on kuitenkin muistaa toimiessamme jatkuvan muutospaineen alla, että asiakkaat ovat aina tärkeimmässä roolissa ja meidän arvomaailman tulisi antaa tukea heidän arvomaailmalleen. Ilokseni voin todeta, että suomalaisuus, kotimaisesti tuotetut tuotteet ja palvelut, kestävä kehitys, uusiutuminen ja työpaikkojen turvaaminen Suomessa edustavat sekä SEO:n että suomalaisten arvomaailmaa.

Arvojen tulee olla päivittäin läsnä meidän toiminnassamme, jotta pystymme lunastamaan kuluttajille antamamme arvolupauksen. Ylpeydellä saankin ilmoittaa, että pitkäjänteinen arvopohjainen työmme on kantanut hedelmää ja SEO:lle on myönnetty 6.2.2018 Suomen Avainlippu -merkki. Suomen Avainlippu -merkki palvelun yhteydessä kertoo, että palvelu on tuotettu ja työllistää Suomessa. Suomen Avainlippu -merkki on täten luotettava keino viestiä tuotteiden tai palveluiden suomalaisesta alkuperästä. Suomen Avainlipulla on myös tutkitusti positiivinen vaikutus kuluttajien ostopäätökseen. Kannetaan täten ylpeydellä Suomen Avainlippu -merkkiä ja pidetään SEO-henki korkealla jatkaessamme menestyksekästä arvopolkuamme! 

403 osumaa
0 kommenttia

JUHLAVUODEN KÄYNNISTYS: TOIMITUSJOHTAJAN ROAD TRIP!

Vuosi 2018 on polkaistu vauhdilla käyntiin. Tänä vuonna SEO täyttää upeat 40 vuotta! Juhlavuosi merkitsee meille SEOlaisille paljon ja haluamme juhlistaa yrityksemme pitkää ikää yhdessä asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme kanssa pitkin vuotta. Juhlavuoden merkittävimmät tapahtumat tulevat olemaan kauppiaidemme järjestämät juhlatapahtumat asemillaan, mutta on meillä ketjun puolestakin ässiä hihassa. Nyt viimeistään on hyvä hetki pistää SEO mieleen ja seurata mitä kaikkea tämä vuosi tuo tullessaan!

Juhlavuoden onnistuminen on pitkälti siitä kiinni, että puhallamme tiukasti yhteen hiileen ja osoitamme, millaisen sisukkaan SEO-hengen avulla olemme saavuttaneet 40 vuoden iän. Haluamme pitää kiinni perinteistä, mutta myös jatkuvasti kehittää toimintaamme arvojemme suomalainen, kauppiasvetoinen, paikallinen ja uusiutuva mukaisesti. Juhlavuoden kunniaksi haluan myös itse tavata useammin kauppiaitamme ja asiakkaitamme, minkä johdosta aloitan toimitusjohtajan road tripin. Ensimmäinen matkani suuntautuu 16.1.-17.1. Satakuntaan ja Pohjanmaalle, josta jatkan vielä 20.1. Koski TL:ään, missä järjestetään juhlavuoden ensimmäinen SEO 40 vuotta -juhlatilaisuus Kosken SEO:lla.

Nyt ei muuta kuin yhdessä tekemään SEO 40 juhlavuodesta unohtumaton! 

1079 osumaa
0 kommenttia

Mitä on SEO:n suomalaisuus?

Itsenäinen Suomi täyttää tänään 100 vuotta. On siis hyvä päivä kertoa, mitä suomalaisuus SEO:lle tarkoittaa. Suomalaisuus, joka näyttäytyy arvomaailmamme ja tekojemme kautta joka päivä.

SEO:n arvot ovat:

  • kotimainen
  • paikallinen
  • yrittäjävetoinen
  • uusiutuva.


Kotimainen.

  • Sininen ja valkoinen. Suomen liput liehuvat tänään juhlan kunniaksi. Tunnustamme samoja värejä SEO:llakin. Suosimme suomalaista ja suomalaisuutta. Se näkyy vahvasti kaikessa tekemisessämme. Monista kilpailijoistamme poiketen myymme Suomessa jalostettua polttoainetta. Ja kuten nimikin jo kertoo, olemme Suomalainen Energiaosuuskunta.


Paikallinen.

  • Suomi on pitkä maa, jossa itä eroaa lännestä ja etelä pohjoisesta. Meitä on tässä maassa moneksi, ja suomalaisen kulttuurin piirteitä maustavat paikalliset erityispiirteet. Asemaverkostomme kattaa koko Suomen. Meillä paikalliset kauppiaat saavat tehdä oman ympäristönsä näköistä toimintaa – ilman ylhäältä tulevaa ketjuohjausta.


Yrittäjävetoinen.

  • Tämä maa on aikoinaan rakennettu tahdonvoimalla ja sisulla. Luovuttaminen ei ole ollut vaihtoehto. Yrittäjän sitkeys elää meissäkin vahvana. Paikalliset kauppiaamme tekevät yrittäjinä töitä – kukin omalla tavallaan, tunteja säästämättä. Ja jokaisen paikallisen yrittäjämme panos SEO-joukkueen onnistumiseen on korvaamaton.


Uusiutuva.

  • Suomi ei ole sama maa kuin sata vuotta sitten. Muutos on ollut suurta, eikä muutoksen vauhti ole ainakaan hyytymässä – päinvastoin. Asioita voi ja pitää tehdä vuonna 2017 aivan eri tavalla kuin viime vuosituhannella. Ymmärrämme maailman muutoksen ja vastuumme. Siksi panostamme yhä enemmän esimerkiksi uusiutuviin energiamuotoihin.


On juhlan aika: Hyvää 100-vuotispäivää, Suomi ja suomalaiset!
 

543 osumaa
0 kommenttia

Innovate or die

Meille SEO:lla on tärkeää pitää kiinni vanhoista perinteisistä arvoistamme, mutta koemme kuitenkin tarvetta uusiutua. Olemmekin lisänneet uusiutuvuuden yhdeksi meidän keskeisimmistä arvoista suomalaisuuden, paikallisuuden ja yrittäjävetoisuuden rinnalle. Uusiutumiseen kuuluu uusien ikäluokkien huomioon ottaminen entistä paremmin. Haluamme pystyä jatkossa tavoittamaan yhä suuremman joukon nuoria kehittämällä palvelujamme myös heille sopivammaksi.

Nyt voin ilokseni julkistaa, että SEO on tänä vuonna yksi Innovate or die -tapahtumaan osallistuvista yrityksistä. Innovate or die on suuri korkeakouluopiskelijoille suunnattu innovaatiokilpailu, jossa eri alojen opiskelijat tuottavat uusia, innovatiivisia ideoita toimeksiantajien antamiin ajankohtaisiin haasteisiin. Opiskelijoilla on 24 tuntia aikaa keksiä parhaat ratkaisut yritysten antamiin tehtäviin. Jokaisen yrityksen antamaa case-tehtävää ratkaisee neljä opiskelijajoukkuetta, joista jokaisessa on viisi jäsentä. Tapahtuman päätteeksi yritysten edustajat valitsevat parhaat ratkaisuehdotukset ja voittajatiimi palkitaan 1000 eurolla. Päätapahtuma järjestetään 16.-17.11. Himoksella. 

479 osumaa
0 kommenttia

KAUPPIASPÄIVIEN LÄHESTYESSÄ

Meille SEOlaisille keskinäinen yhteishenki, tuttavallisemmin SEO-henki, on yksi merkittävimmistä eduistamme kilpaillessamme muita huoltoasemaketjuja vastaan. Näin juhlavuoden kynnyksellä toivon, että voisimme nostaa tämän SEO-hengen vielä aiempaakin korkeammalle tasolle. Haasteena yhteishengen luomisessa on monipuolisen asemaverkostomme ulottuminen laajalti ympäri Suomea, jolloin kauppiaiden on haastavaa tavata toisiaan.

Kerran vuodessa järjestämme kauppiaillemme kauppiaspäivät, jolloin haluamme mahdollistaa kauppiaille mahdollisuuden tavata isommassa mittakaavassa toisiaan. Lisäksi marraskuussa pidettävillä kauppiaspäivillä kauppiailla ja yhteistyökumppaneillamme on mahdollisuus perinteiseen tapaan käydä kauppaa näyttelytilassa, joka muuttuu SEO-Areenaksi. Päivän näyttelyosuuden jälkeen otamme katsauksen kohti tulevaisuutta ja esittelemme visiomme siitä, miltä SEO tulee näyttämään 40-vuotiaana. Tämä tarkoituksena on toimia yhtenä osatekijänä kasvattaessamme SEO-henkeä SEO:n 40-vuotisjuhlavuotta varten.

Jos vielä päivän aikana ei SEO-henki ole kohonnut tappiinsa, niin tämä tulee tapahtumaan viimeistään iltajuhlassamme, kun sukellamme ajassa taaksepäin ja suuntaamme 1920-luvun salakapakkaan.

Toivon, että näen Teidät kauppiaat ja yhteistyökumppanimme runsain joukoin SEO-Kauppiaspäivillä marraskuussa. Ilman Teitä ja tiivistä yhteistyötä ei myöskään ole SEO-henkeä!

541 osumaa
0 kommenttia

SÄHKÖAUTOT RATKAISUNA PÄÄSTÖVÄHENNYKSIIN?

Bernerin liikennetyöryhmä on esittänyt, että vuoteen 2030 mennessä liikennepäästöt on saatava vuoden 2005 tasoa puolet pienemmiksi. Tähän tavoitteeseen pyritään 16 miljoonan euron vuotuisella lisärahoituksella vuosien 2018-2021 aikana. Tämä 16 miljoonan euron vuotuinen rahoitus käytettäisiin pääasiassa sähköautojen hankintaan, flexfuel-autojen konvertointiin, sähkön lataus- ja jakeluverkoston rakentamiseen sekä julkisen liikenteen sähköistämiseen.

Päästöjen vähentäminen on tärkeä tavoite, johon meidän kaikkien tulee pyrkiä omalla toiminnallamme. Päästöt eivät kuitenkaan tule vähenemään hetkessä vaan edessä on pitkä ja kivinen tie ennen kuin liikennetyöryhmän asettamat tavoitteet on saavutettu. Ratkaisuja päästöjen vähentämiselle on varmasti monia, mutta haasteena on keksiä juuri sellaiset ratkaisut, jotka palvelisivat tasapuolisesti kaikkia.

Suomen autokannan uudistaminen sähköautoiksi ja koko Suomen laajuisen latausverkoston rakentaminen on erittäin kallis projekti, joka 64 miljoonan euron rahoituksella tuntuu lähes mahdottomalta tehtävältä. Budjetin rajallisuudesta johtuen sähköautoihin panostaminen ja niiden latausverkoston rakentaminen tulee varmasti pääosin keskittymään Etelä-Suomen kasvukeskuksiin.

Miten sitten muu Suomi? Pitkien etäisyyksien Suomessa kasvukeskuksien ulkopuolella asuvat tulevat varmasti ajamaan vielä pitkään bensiini- ja dieselautoilla, koska koko Suomen kattavan sähköautojen latauspisteverkoston rakentaminen tulee olemaan erittäin pitkä prosessi. Lisäksi haasteena tulee olemaan koko sähköverkoston kehittäminen ja sähkön hankinta. Todellisuudessa tarvittava lisäsähkö joudutaan ostamaan ulkomailta ja vaarana on, että tämä sähkö ei ole tuotettu kestävällä tavalla (tuotettu esimerkiksi kivihiilellä).

Tämän myötä herää kysymys, että joutuvatko suurien kasvukeskuksien ulkopuoliset asukkaat täten eri arvoiseen asemaan. Hintojen nousu tulee olemaan suurta kunnianhimoisten biovelvoitteiden myötä. Vuonna 2020 biovelvoite on 20% ja tulevaisuudessa se pyritään nostamaan 30%: iin. Nämä asetukset rokottaisivat juuri bensiini- ja dieselautoilijoita. Lisäksi tämä tulee myös heikentämään suomalaisten raskaan liikenteen kilpailukykyä ja nostamaan julkisen liikenteen lippuhintoja.

Sähköautoilla ei ratkaista koko päästöongelmaa ja sen vaikutus tulee olemaan alueellisesti rajallista.

865 osumaa
1 kommentti

HINTATASO JA KOTIMAISUUS RATKAISEVAT SUOMALAISAUTOILIJAN HUOLTOASEMAN VALINNAN

Maaliskuussa 2017 teetimme Taloustutkimuksella tutkimuksen, jonka tarkoituksena oli selvittää suomalaisten käsityksiä ja mielikuvia autoilusta. Internetpaneelilla toteutettuun tutkimukseen vastasi 1029 suomalaista maaliskuun 2017 aikana.Käsittelen tutkimustuloksia blogissani kolmen postauksen mittaisena sarjana. Kolmannessa ja viimeisessä osassa käsittelen suomalaisten mieltymyksiä huoltoasemaa valittaessa.

Tutkimustulokset osoittavat, että suomalaisista 85 prosenttia pitää hintaa odotetusti tärkeimpänä tekijänä huoltoasemaa valittaessa. Toiselle sijalle nousi hieman yllättäen huoltoaseman kotimaisuus, jota 59 prosenttia suomalaisista pitää tärkeänä.

Kotimaisuus nousi erittäin tärkeäksi eläkeläisten (70%), yrittäjien ja johtavassa asemassa olevien (60%), mutta myös opiskelijoiden ja koululaisten (57%) sekä toimihenkilöiden (57%) keskuudessa. Lisäksi naiset (62%) pitivät kotimaisuutta hieman tärkeämpänä kriteerinä huoltoaseman valinnalle kuin miehet (55%).

Tutkimustulokset osoittavat, että suomalaiset (30%) arvostavat myös ravintolapalveluja valitessaan huoltoasemaa. Ensisijaisesti suomalaiset haluavat huoltoasemilta kotiruokaa (55%), kun pikaruoan kannattajia oli vain 23% vastaajista.

Tutkimustulokset näyttävätkin ilahduttavilta SEO:n näkökulmasta. Meillä kun käytetään vain kotimaassa jalostettua polttoainetta, panostetaan asemilla laadukkaaseen ja monipuoliseen kotiruokavalikoimaan sekä myydään edullisia polttoaineita

609 osumaa
0 kommenttia

SUOMALAISET HALUAVAT ENEMMÄN UUSIUTUVIA POLTTOAINEITA

Teetimme maaliskuussa 2017 Taloustutkimuksella tutkimuksen, jonka tarkoituksena oli selvittää suomalaisten käsityksiä ja mielikuvia autoilusta. Internetpaneelilla toteutettuun tutkimukseen vastasi 1029 suomalaista maaliskuun 2017 aikana. Käsittelen tutkimustuloksia blogissani kolmen postauksen mittaisena sarjana. Toisessa osassa käsittelen suomalaisten mieltymyksiä uusiutuvista polttoaineista.

Tutkimustuloksista selviää, että 93 prosenttia suomalaisista kokee, että autojen polttoaineissa pitäisi käyttää nykyistä enemmän uusiutuvia energianlähteitä. Erityisesti nuoret ja naiset (97%) pitävät uusiutuvien energiamuotojen käyttöä ja kehitystä autojen polttoaineiksi tärkeinä. Miehillä vastaava luku oli 90 prosenttia.

Tutkimuksen pohjalta voinen todeta, että suomalaiset ovat selvästi omaksuneet ympäristöystävällisyyden merkityksen autoilussa. Täten huoltoasemaliiketoiminnan on seurattava aikaansa ja kannettava vastuunsa. Olemmekin SEO:lla lisänneet arvoihimme uusiutuvan, jota tavoittelemme panostamalla uusiutuvien polttoaineiden kehitykseen ja pyrimme samalla luomaan yhä enemmän ympäristöystävällisiä.

Tutkimustuloksista selviää myös, että yli puolet suomalaisista olisivat valmiita maksamaan hieman enemmän uusiutuvista polttoaineista. Erityisesti dieselin osuuden uskotaan vähenevän tulevaisuudessa.

Vaikka hinta tulee varmasti olemaan edelleen se tärkein yksittäinen tekijä polttoaineen myynnissä, uusiutuvat energiamuodot ovat tulleet yhä keskeisemmäksi osaksi yksityisautoilua. Uskon trendin kasvavan tulevaisuudessa, koska siihen vaikuttavat myös biovelvoitteen täyttöä koskevat määräykset.

532 osumaa
0 kommenttia

TOUR DE PARIS!

Saimme Tour de Parisin päätökseen lauantaina 15.7, jolloin kaikki Rynkeby joukkueet saapuivat Pariisiin. Tunnelma oli sanoinkuvaamaton. Kyynelten valumista poskille oli turha välttää. Nyt se oli ohi. Selvisin koitoksesta ajamalla jokaisen kilometrin ja jokaisen mäen itse. Tämä ei ollut itsestäänselvyys. Ei millään tavalla. Vaikka oma usko tekemiseeni säilyi hyvänä, oli myös hetkiä, jolloin uskoa kolkuteltiin. Ajolasien takana tuli välillä mietittyä niitä pieniä, vielä kovemman taistelun kanssa painivia syöpää sairastavia lapsia. Tai jopa niitä, 100 vuotta sitten Suomen itsenäisyyden puolesta taistelevia sotilaita. Presidentin tukikirje kävi myös useaan otteeseen mielessä. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta näin se oli.

Viikko koostui ensin laivamatkasta Vuosaaresta Travemundeen ja sen jälkeen seitsemästä ajopäivästä. Ajopäivien etapit olivat pituudeltaan150 kilometristä yli 200 kilometriin. Pituus riippui hiukan maaston profiilista.Yhteensä kilometrejä tuli hiukan yli 1200. Kaksi ensimmäistä päivää myötäili kauniita Saksan tasamaita. Reittimme halkoi niin kypsyneitä vilja- kuin maissipeltoja. Tiet olivat hyviä ja rengas rullasi vähän liiankin hyvin. Välillä paistoi, välillä satoi. Mutta jaksaminen antoi uskoa loppuviikkoon.

Kolmas päivä oli useimmille uutta. Pidempiä kuin kaksipäiväiset harjoitukset emme olleet ajaneet. Kolmantena päivänä huomasin myös, että hiilihydraattivarastot olivat selkeästi loppuneet ja usein toistuvaan tankkaamiseen piti kiinnittää erityistä huomiota. Jalkojen palautuminen tai ennemmin se, että ne eivät olleet palautuneet, toivat haastekerrointa lisää. Nukkuminen reissussa oli hankalaa. Päivät alkoivat 5.45 herätyksellä ja klossi oli kiinni joka aamu kello 7:15. Minään iltana en päässyt ennen klo 23 nukkumaan. Kahtena yönä onnistuin menettämään yöunet käytännössä kokonaan. Tähän vaikutti kropan "ylikierroksilla" käyminen ja esimerkiksi mäkipäivänä kofeiinin nauttiminen. Iltarutiineihin kuuluin pyörän huoltoa. Vaikka huolto kulki meillä mukana, niin jokapäiväinen pyörän perushuolto kuului pyöräilijän vastuulle. Lisäksi nautimme runsaan illallisen yhdessä ja pidimme tiimipalaverin, jossa kävimme läpi päivän high lightit. Tämä piti sisällän mm. mahdolliset vaaratilanteet, kaatumiset ja onnistumiset. Näiden toimien lisäksi useimmilla oli tarvetta kehonhuollolle tai lääkärin vastaanotolle. Joukkueessamme ajoi kolme lääkäriä, kiropraktikko ja ensihoitajia, joten sen tyyppinen apu oli lähellä.

Neljäs ajopäivä halkoi valtavassa sateessa kolmen maan maisemia. Kävimme lyhyesti Hollannin puolella ennen Belgian puolelle siirtymistä. Teiden kunto muuttui samalla kun poistuimme Saksasta. Autoilijat olivat Belgiassa myös hivenen agressiivisempia kuin Saksassa. Yleisesti ottaen ihmisten suhtautuminen karavaaniimme oli todella upea. Lapset juoksivat tien varsille hurraamaan, kuten myös vanhukset ja perheet yhtälailla. Kertaakaan en nähnyt niitä kansainvälisiä käsimerkkejä, joihin Suomessa törmää useinkin. Kerran poliisisaattue tarjoitui saattamaan meidät Liegen kapungissa hotellille ja toisen kerran paloaseman ohi ajaessa palomiehet laittoivat palosireenit soimaan ja tulivat juosten pihalle kannustamaan. Nämä usein vain muutaman sekunnin kestävät hetket saivat aidon hymyn huulille ja taas jaksoi.

Tour de Paris –viikon kohokohta oli mäkipäivä. Tästä päivästä oli puhuttu koko vuosi. Erityisesti legendaarisesta Belgiassa sijaitsevasta Mur De Huy -mäestä, jota kaikki kunnioittivat. Tätä mäkeä varten olimme harjoitelleet kerta toisensa jälkeen voimavetoja spinningsalissa läpi talven. Tästä huolimatta odotusarvo oli, että tätä mäkeä ei pystyisi läheskään kaikki polkemaan. Ei sisäkurviin, varo edessä kaatuilevia pyöräilijöitä, mielummin satulasta kuin putkelta, pienimmällä vaihteella. Siinä oli valmentajan antamia ohjeita mäkeen. Mäki ei ollut pitkä. Ainoastaan 1,3 kilometriä. Siihen piti hetkellisesti panostaa kaikki. Omat tuntemukset olivat jo 200 metrin jälken sellaiset, että haaveeksi jää polkeminen. Jotenkin kummasti metri toisensa jälkeen matka eteni. Ja juuri siinä vaiheessa kun ajattelin etten vaan pysty enää, kuulin huoltotiimimme huudot lakipisteeltä ja se antoi jotenkin ihmeellisesti vielä voimanrippeitä ja ymmärrystä, että lähellä huippua ollaan. Hengitys vihelsi ja jalat tärisi, mutta jollain käsittämättömällä tavalla mäki tuli poljetuksi ylös. Tunne oli uskomaton. Miten voi samaan aikaan tuntua niin pahalta mutta hyvältä kuitenkin. Toinen matkan fyysisistä päätavoitteistani oli suoritettu. Toinen on se, että ajan loppuun saakka kaikki kilometrit.

Mäkipäivän jälkeen alkoi henkinen taistelu. Kaikkien voimat oli viety mäkiin ja seuraavan päivän 200 km:n etappi tuntui käsittämättömän pitkältä. Alkuun mainitsin erilaisia ajatuksia, joita ajolasien takana kävi mielessä. Tämä oli se hetki, jolloin ne erityisesti oli mielessä. Jälkeenpäin kuulin, että kovin moni muukin oli vuodattanut kyyneleitä tällä taipaleella. Mitään liian suuria terveydellisiä ongelmia ei onneksi itselläni tullut. Eri paikkoja kolotti vuorotellen, mutta ne saatiin kuriin nopealla reagoinnilla. Jälkikäteen hiukan ihmettelen miten kroppani venyi tähän.

Viimeinen päivä oli ilon päivä. Kukaan ei huomannut pieniä vaivoja. Kaikilla oli ajatukset aivan nurkan takana häämöttävässä maalissa. Kun se vihdoin koitti, oli tunnemyrsky aikamoinen. Projekti, jonka eteen oli ponnisteltu lähes vuosi, oli käytänössä ohi. Joukkueen kesken syntyi aivan valtava yhteishenki. En ole aiemmin harrastanut joukkuelajeja, joten minulla ei ollut käsitystäkään mitä parhaimmillaan tällainen voi olla. Tämä tiimi on kokenut jotain sellaista yhdessä, mitä ei koskaan unohdeta. Yksi toisensa jälkeen illallispuheissa mainittiin, että jotain pysyvää muutosta on tapahtunut. Tällä matkalla on opittu paljon. Opittu sitä miten itse reagoi tiukassa paikassa, miten muut käyttäytyvät, mikä merkitys kapteenilla on ja paljon paljon muuta. On paljon sellaisia asioita, joita uskon pystyväni viemään mm. työelämään mukanani. Tämä oli yksikertaisuudessaan oman elämäni uskomattomin kokemus, johon olen päässyt mukaan. Kiitos kaikille, jotka ovat olleet tukemassa sitä. Erityisesti perheelleni.


529 osumaa
0 kommenttia

SUOMALAISET USKOVAT YKSITYISAUTOILUN TULEVAISUUTEEN

Me SEO:lla olemme kiinnostuneita suomalaisten kuluttajien mieltymyksistä. Jotta voimme jatkossa tarjota asemillamme yhä parempaa palvelua, teetimme maaliskuussa 2017 Taloustutkimuksella tutkimuksen, jonka tarkoituksena oli selvittää suomalaisten käsityksiä autoilusta ja mielikuvia huoltamoista. Internetpaneelilla toteutettuun tutkimukseen vastasi 1029 suomalaista maaliskuun 2017 aikana. Tutkimustuloksia tulen käsittelemään blogissani kolmen postauksen mittaisena sarjana. Ensimmäinen osassa käsittelen suomalaisten mieltymyksiä autoilusta.

Tutkimustulokset osoittivat, että seuraavan viiden vuoden päähän yksi trendi nousi ylitse muiden: yksityisautoilu. Jopa 76 prosenttia suomalaisista haluaa ajaa omalla tai työsuhdeautolla vuonna 2022. Miesten keskuudessa oma auto on naisia suositumpaa. Miehistä 83 prosenttia ja naisista 69 prosenttia uskovat ajavansa omalla tai työsuhdeautolla vuonna 2022. Julkisen liikenteen suosio ei näytä saavuttavan vielä seuraavan viiden vuoden aikanakaan yksityisautoilua, koska vain 2 prosenttia kokee julkisen liikenteen mieluisimpana vaihtoehtona vuonna 2022. Vastaavasti auton vuokraaminen (7%) ja erityisesti kimppakyydit (6%) koettiin potentiaaliseksi vaihtoehdoksi pääkaupunkiseudulla ja nuorten naisten keskuudessa. Myös tuloilla oli vaikutusta kimppakyyti- ja vuokra-autoinnostukseen: mitä pienemmät vuositulot niin sitä suurempi kiinnostus.

Tutkimuksen tulosten pohjalta voinen todeta, että pitkien välimatkojen Suomessa oma auto koetaan tulevaisuudessakin tärkeimmäksi liikkumismuodoksi. Millaisilla energiamuodoilla autot tulevaisuudessa liikkuvat ovat sitten asia erikseen.

483 osumaa
0 kommenttia

Pyörällä Pariisiin!

Siis mitä?! Luit oikein. Olen yksi Team Rynkeby –Helsingin joukkueen pyöräilijöistä, jotka aloittavat viikon mittaisen maantiepyöräilyurakan perjantaina 7.7 Helsingistä kohti Pariisia. Onko tuossa mitään järkeä? No, tässä on itse asiassa aika paljonkin järkeä. Koko homman juju on siinä, että keräämme varoja tällä tempauksella syöpäsairaille lapsille. Viime vuoden joukkueet saivat kokoon lähes 350 000 euroa! Tänä vuonna näyttää siltä, että ylitämme kirkkaasti tuon summan. Yksi matkan mahdollistaneista yhteistyökumppaneistamme on SEO. Heti alkuun jo lämmin kiitos SEO:lle, Artolle ja koko SEO:n henkilökunnalle. Ilman teitä tärkitä kumppaneita ei tätä upeaa hanketta olisi olemassa.

Alun alkaen Team Rynkeby on saanut alkunsa vuonna 2002 kun muutama tanskalainen pyöräilyn harrastaja lähti Tanskasta käsin seuraamaan Tour De Francen maalintuloa Pariisiin. He keräsivät matkaa varten tukijoita ja saivatkin kerättyä niitä niin hyvin, että matkakassasta jäi varoja yli. He päättivät lahjoittaa ylijääneet varat paikalliselle lasten syöpää tukevalle yhteisölle. Tästä syntyi Team Rynkeby perinne. Hanke on kasvanut vuosi vuodelta ollen nyt jo niin iso, että Team Rynkeby joukkueita on kaikista pohjoismaista. Viime vuoden yhteenlaskettu lahjoitussumma hyväntekeväisyyteen oli yli 8 miljoonaa euroa. Summa on kasvanut kymmeniä prosentteja joka vuosi. Suomessa kerätyt varat lahjoitetaan lyhentämättömänä Sylva ry:lle ja Aamusäätiölle, joka tukee syövän tutkimustyötä. Sylvan tehtävä on auttaa niitä perheitä, joissa on syöpää sairastava lapsi.

Törmäsin itse sattumalta hankkeeseen parisen vuotta sitten Porvoon Kuntoajoissa. En voi kutsua itseäni aktiiviurheilijaksi tai edes liikkujaksi ennen tätä. Jos ei nyt nuorouuden urheiluaikoja muistella. Niistä ajoista ei ollut kuin muistoja jäljellä. Kuntoa ei. Kun kuulin asiasta ensimmäistä kertaa, kuulosti homma todella hienolta. Mutta, että itse pystyisi ajamaan alkukesän aikana vaaditut 2 500 kilometria ja sitoutumaan treenaamaan ihan oikeasti koko talven ennen tätä. Minullahan on työ. Ja pienet lapset. Jotenkin asia jäi kaivertamaan mieltäni ja kun sitä tarpeeksi mietti, niin ajatus kirkastui. Miten kummassa ne kaikki muut ovat tähän sitten pystyneet? Miksi en minäkin? Vuosi "ensikohtaamisesta" ja hakupaperit olivat sisällä. Lahtelaisuudesta oli ehkä hyötyä hakuprosessissa. Noin puolet hakijoista pääsee mukaan. Onhan minulla täysin koskematon maapeä muun muassa yhteistyökumppaneiden hankintaan. Mihin sitten sitouduin 1.10.2016 – 30.9.2017? Sitouduin harjoittelemaan systemaattisesti ohjeiden mukaan. Sitouduin edistämään hanketta parhaani mukaan. Sitouduin toimimaan kannustavlla asenteella. Kun junaan pääsi mukaan, on se ollut menoa. Mikään asia ei ole tuntunut ylivoimaisen vaikealta. Hommassa taisi olla sittenkin se päätöksenteko vaikeinta. Olen monta kertaa saanut vastailla miten ihmeessä jaksat ajaa Helsinkiin treeneihin ja tulla yömyöhään kotiin? Miten voit jaksaa ajaa 5 tuntia pyörällä, eikö se ole jo tylsää. No ei ole! Tässä kohtaa oman päätöksen lisäksi tukea ja iloa on antanut joukkue. Joukkue, jonka kesken on syntynyt valtava, ennenkokematon yhteishenki.

Harjoittelumme on koostunut 2 kertaa viikossa tehtävistä yhteistreneistä. Toinen oli peruskestävyystreeni, jossa esimerkiksi teemme 3 tunnin spinningin tai 3 tunnin reippaan (Lue: todella reippaan) kävelylenkin. Kevättä kohden "pk" treenit on vaihtunut maantielle, jossa tuntimäärät ovat edelleen kasvaneet. Pisimmät yhteislenkit ovat olleen yli 200 kilometrin mittaisia. Tämä simuloi sitä kuormitusta, jonka saamme Pariisin matkalla. Ajamme päivässä juuri tuon 200 kilometria. Erona vain se, että se toistuu seitsemänä päivänä peräkkäin ilman palautumista. Yhteistreenien lisäksi jokainen on harjoitellut omaehtoisesti. Viikkotuntimäärät ovat talvikaudella 8-12h ja keväällä 12-15 tunnin luokkaa. Onhan tuo painoakin tiputtanut 12 kiloa...ja paljon muutakin hyvää tuonut!


Nyt kun H-hetki on aivan käsillä, alkaa pieniä perhosia tuntumaan vatsassa. Monenlaisia tunteita ilmassa. Ympäriltä tulee paljon kannustuksia, hengessä ollaan mukana. Joukkueen henki on huipussaan, joka päivä olemme yhteyksissä. Vähän on alkanut myös mietityttämään mitä sitten kun tämä kohta loppuu? Taidan hakea uudestaan. Sillähän tuo ratkeaisi...No, ensin ajatukset kootaan kuitenkin huomenna kello 13:15 starttaavaan urakkaan. Koitostamme voi seurata nettisivujen kautta tai vaikkapa livelähetyksen kautta, johon löytyy myös linkki nettisivuiltamme www.teamrynkeby.fi.

Anna-Kaisa Packalen

Kirjoittaja on 39-vuotias lahtelainen palvelujohtaja, joka lähti toteuttamaan yhtä unelmaansa. 7.7.2017 alkaen taitetaan viikon aikana n. 1200 km:n matka pyörällä Pariisiin. Hankkeella kerätään varoja syöpää sariastavien lasten hyväksi.

517 osumaa
0 kommenttia

Tervetuloa SEO:n blogiin!

Me SEO:lla etsimme aktiivisesti keinoja tarjota asiakkaillemme yhä enemmän uusiutuvia polttoaineita, jotka ovat ympäristöystävällisimpiä kuin perinteiset polttoaineet. Meille on erittäin tärkeää, että uusiutuvien polttoaineiden kehitys tapahtuu kotimaassamme ja pystymme täten yhä uudelleen täyttämään meidän tärkeimmän arvolupauksemme eli suomalaisuuden. SEO:lle arvolupaukset ja niiden täyttäminen on kunnia-asia.


Suomalaisuuden ja uusiutuvan lisäksi meille tärkeimmät arvot ovat paikallisuus ja yrittäjävetoisuus. Näiden arvojen toteutumisesta huolehtivat pääasiassa itsenäiset yrittäjäkauppiaamme. Meillä on tällä hetkellä 146 yrittäjäkauppiasta ja he tarjoavat asemillaan yksilöllistä palvelua. Polttoaineiden lisäksi SEO-asemilta löytyy muun muassa toinen toistaan herkullisempia kotiruokia ja leivonnaisia. Blogimme kautta avaamme yhä enemmän elämää SEOlaisena niin kauppiaiden kuin kuluttajien näkökulmasta.


Näin juhannuksen alla haluamme toivottaa teille rauhallista Juhannusta. Muistattehan että SEO-asemat tarjoavat mukavia virkistyshetkiä Juhannuksen ruuhkiin, joten kurvaa lähimmälle asemallesi ja pidä ansaittu ruokatauko tai herkutteluhetki!

Arto Viljanen
toimitusjohtaja
Suomalainen Energiaosuuskunta SEO

 

732 osumaa
0 kommenttia
Suomalaisen Energiaosuuskunnan verkkopalvelussa käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Käyttämällä palvelujamme hyväksyt evästeiden käytön.